Lördag 25 Augusti - Del 1

Kommentera
Släktforskningsdagarna öppnade kl 09,00 på morgonen, men jag hade bestämt mig innan att jag måste få sova hyfsat länge för att klarar av två dagar, jobbigt att vara mitt i allt sorl och sånt när man har tinnitus.
Jag kom väl dit efter 10,00 och då var det verkligen full fart på grejerna. Så fort jag kom innanför dörrarna så slog värmen emot mig, det var ruskigt varmt. Och innanför dörrarna så fick jag en påse av Genline, med lite information jag har inte läst det, kommer inte att göra det heller då Genline inte är min melodi, finns bättre alternativ men det återkommer jag till i ett helt eget blogginlägg.
Men påsen jag fick av Gemline kom till användning i alla fall... :)

Så fort jag hämtat mig från värmechock och "Genlineöverfall" så gick jag ned till bottenvåningen eftersom jag visste att DIS-Norge var där och så fort jag kom ned i korriodern så lyste det DIS-Norge rätt emot mig, gick inte att undvika den skylten de hade, sådan skulle verkligen DIS-Sverige ha och även DIS-Väst.

Både Liv och Alf hade fullt upp att göra när jag kom. Liv berättade att hon började föra noteringar på hur många som kom till dom men hon fick sluta för hon hann inte med. Så jag tror att både Liv och Alf var mycket nöjda med lördagen.

För egen del så var jag väldigt nöjd över att jag inte tagit med något ytterplagg som jag var tvungen att släpa på, för efter en timme i lokalen var jag total färdig, det var äckligt varmt.
Jag började att gå igenom våning för våning, men vilken våning jag än var på så var det tjockt med folk och totalt hopplöst att komma fram till de olika montrarna.
Så jag fick vandra lite planlöst och var nere rätt ofta och kikade till DIS-Norge gänget eftersom de var i en korridor så var det inte så varmt där.

Alf och Liv var på lite små turer i lokalerna och då var jag kvar där och försökte hjälpa till så gott jag kunde. En gång körde det ihop sig, det var när de båda var borta och jag inte kunde hjälpa den som frågade, fick "springa" iväg och leta upp Alf.
Några besökare blev lite förvånad över att jag pratade svenska, men jag fick förklara att jag var medlem i DIS-Norge och kan lite om mycket......
Sen om det verkligen stämmer är ju en annan sak, men jag kunde lite mer än några besökare i alla fall.
Jag pratade en hel del om hur bra jag tyckte Norges chattsida var, då jag hade fått väldigt mycket hjälp, råd och tips när jag började mitt sökande i Norge.

Jag var dessvärre inte på någon föreläsning alls, det var inget som direkt lockade mig, men visst kunde jag svängt in ändå och lyssnat. Däremot hade jag velat hört på ett par av de informationer som DIS Sverige hade men jag missade helt tiden på det, så det gick om intet det också.
Eftersom det var så mycket folk så försvann lite av min glädje faktiskt, jag kom ju inte till dit jag ville. Men så kom jag ju på att jag skulle vara där på söndag också och då fick jag luft under vingarna igen.

Jag pratade med en hel del folk, många kända ansikten där men de flesta var för mig okända. Jag fick i alla fall hälsa på DIS-Sveriges nye ordförande och det var tack vare Alf från Norge det. Jag hannäven tala om hur bra jag tyckte den norska chatten var, sen om han tog till sig det, vet jag inte.

Mycket text var detta och mer kommer det att bli, några bilder kan jag dessvärre inte visa eftersom jag inte hade med mig min kamera.