Arkiv Digital....igen

En kommentar
Nu blir det ännu ett blogginlägg som kommer att handla om Arkiv Digital.

Jag och mikrokort har inte alltid varit en bra kombination eftersom jag i vissa socknar har haft enorma problem med att läsa vad som har stått i kyrkböckerna, men med deras onlintjänst, AD Online, så har jag nu en chans att kunna se vad det står.
Tänk vilken skillnad det blir när man som grabbarna på Arkiv Digital fotograferar orginalböckerna.

Så Ni som inte har prövat denna tjänst gör det. Det kan väl vara en bra julklapp till Er själva, börja testa en månad för 135 kronor eller varför inte ta ett helt kvartal för 395 kronor.
Jag vet att jag har många norska läsare på min blogg och hur det fungerar med betalning och så från utlandet vet jag inte riktigt.
Men Ni kanske kan kika in på LivS blogg och fråga hur hon fixade betalning för AD Online.

Nu till jul tänkte jag att jag skall försöka ge mig på att forska lite mer till mig själv, tyvärr finns det ingen internetuppkoppling där jag skall vara, så då plockar jag med mig de cdskivor jag har köpt från Arkiv Digital.
Det är en tjänst som de har också, tror inte att det är så många som köper cd skivor av dom, men jag har gjort det eftersom jag tycker att det är suveränt bra att ha.
Bara att plocka fram dom när man känner för det utan att vara tvingad till att ha internet. Perfekt!

Abonnemang är dock att föredra om man har sin släkt utspridd lite överallt, men jag som har min släkt koncentrerad till ett par socknar är ju cd skivorna mycket väl värda sina pengar tycker jag.

Eftersom jag vet att ett par av grabbarna från Arkiv Digital kikar in på min blogg ibland så vill jag önska Gabriel, Mikael och övrig personal en riktigt:

God Jul och Gott Nytt År!

Jag hoppas att 2008 kommer att bli ett ännu bättre år för Er.


Och ja, jag vet Död och Begravningsboken var det också.......
Hm Suck alltså att det skall vara så svårt att skriva om det...
 
1 Zkrivaren:

skriven

En riktigt God Jul & Gott Nytt Forskarår!

Ska själv iväg till biblioteket och forska om en stund.