Kulturminnen/Kulturminner

Kommentera
Nu har jag köpt ännu ett litet häfte, Småvägarnas Kulturminnen/Småveienes Kulturminner. Det är en guide till 25 besöksmål i gränsbygderna, Bohuslän, Dalsland och norska Östfold.

Detta häfte, som är på totalt 50 sidor, berättar om 12 olika platser i Sverige och 12 i Norge, och så är det sista "målet" Blå-Gröna vägen.
Man skriver om hur man kommer till de olika besöksmålen och så är det en liten historietext till varje också. Och i mitten av häftet är det en karta så man kan följa exakt var i området man är, om man är osäker.

Vad jag kan förstå så är det Gränskommittén som har tagit fram guideboken, och så verkar det som det är Tanums Kultur och Fritidsnämnd som är ansvirg utgivare.
Jag köpte mitt häfte på Bohusläns Museum.

Sen kan man ju undra när man skall få tid till att läsa alla dessa tidskrifter och häften jag köper på mig...

Nu är det släktforskning som gäller resten av kvällen, hade tänkt en tur till Pastorsexpeditionen imorgon, så jag vill ha fram namn och årtal på de jag skall försöka att hitta där.