Kyrkböcker - snart på E6:an

Kommentera
Både igår och idag har jag varit på Pastorsexpeditionen och letat i diverse kyrkböcker. Jag lyckades att hitta det jag sökte, så nu har jag fått ordning på en bror till Olena, bara resten kvar... :)

Hörde att Landsarkivet i Göteborg skall komma och hämta alla kyrkböcker den 1 augusti, så då har man ingen möjlighet att kunna läsa i orginalböckerna något mer.
Det kommer att finnas på mikrokort, men frågan är när det kommer. Det känns som det kan ta flera år innan det blir aktuellt.
Landsarkivet skall ju plocka alla kyrkböcker som finns i Bohuslän ner till sig, så det kommer att rulla många värdefulla böcker på E6:an i höst.
Jag hoppas att det dröjer ett tag innan de kommer till Foss och hämtar, jag skulle behöva dit ett antal gånger till och leta.
Och med lite tur så kommer de inte till Uddevalla den 1 augusti heller....