Ikväll har jag verkligen försökt

Kommentera
Ikväll letar och letar jag men inte mycket hittar jag. Känns lite tröttsamt, men så är det i släktforskningens värld.
Jag har tagit tag i alla mina plastfickor, jag har nämligen en plastficka för varje person som vill ha hjälp med att hitta sina släktingar i Sverige och Norge.
Jag måste ha det så, annars har jag inte en chans att komma ihåg vilka som vill ha hjälp med vad.

Det värsta är att det börjar bli många plastfickor. Min egna släktforskning har legat nere ett bra tag nu, eller nja, jag har ju ögonen öppna om jag är och letar i kyrkböcker där jag vet att jag har släkt.
Jag måste snart börja scanna alla de korten som finns i de två fotoalbum som jag har lånat. Det är rätt många kort så det kommer att ta sin tid.

Var ju en sväng till jobbet idag, jag fick röjt undan en hel del på mitt skrivbord, dock är det en massa kvar, men jag orkade inte att jobba mer än 7 timmar idag.

Nu tillbaka till mitt letande i kyrkböckerna.