Polisunderrättelser

Kommentera
Under släktforskningsdagarna i Halmstad så köpte jag Polisunderättelser från år 1874 och fram till år 1900. På dessa cdskivor kan man hitta, efterlysta och häktade personer, frigivning av fångar med mera med mera.

Tyvärr är det inga sökbara skivor utan man får sitta och läsa igenom varje blad för sig. Men har alltså digitalfotograferat de "polisunderrättelserdokument" som utgavs under dessa år.
Nu har jag sett att de har ett register i slutet av varje skiva som kanske kan underlätta det hela, men om det registret är bra eller ej vet jag inte då jag inte har testat det ännu.
Jag har bara suttit och halvkikat runt lite....

Trots att jag inte har några efterlysta och häktade personer i min släkt, i alla fall inte vad jag vet hittills, så köpte jag dessa skivor.
Man kan ju ställa sig frågan: Varför?

Jag tyckte förmodligen att de kunde vara bra att ha......någon gång....