Efterlysning Nr 2 i Norge

Kommentera
För ett tag sedan la jag in en efterlysning av Maja Stina Johannesdotter som åkte till Norge år 1898. Nu har det visat sig att hon hade en halvsyster som även hon åkte till Norge, så här kommer de uppgifter som jag har hittat på henne, hittills.

Augusta Johannesdotter född 1867.03.20 på Toröd i Sanne Socken, Bohuslän. Döpt 1867.03.24, faddrar var. And. Andreasson och dennes hustru Maja Stina Petersdotter.

Augusta flyttar från Ryr i Hede Socken den 2 september 1892, med flyttbetyg nr 19, och till Vestre Aker, Christiania.
Jag har hittat en Augusta i 1900-tellingen som skulle kunna vara rätt Augusta, men......

Fick Augusta någon familj i Norge? Åkte hon tillbaka till Sverige? Kanske åkte hon till USA?

Jag tar tacksamt emot tips som gör att jag kan finna både Augusta och Maja Stina.

Sen så verkar det som om de båda damerna hade en systerdotter som åkte till Ullensaker år 1917, men det återkommer jag till.
Jag måste kontrollera en del uppgifter där först.