Och så några rader om Arkiv Digital igen.

4 kommentarer

Jag har skrivit om Arkiv Digital många gånger och kommer så att göra i fortsättningen också.
Deras AD Online är i en klass för sig.

Nu ser jag att de har börjat att lägga ut för Örebro Län och Östergötlands Län, så Ni som är i dessa krokar kika in på deras hemsida för att se om just din socken är med och sen kan Ni beställa ett abonnemang på en månad för att testa det hela.
Jag kan garantera att Ni kommer att bli nöjda, väldigt nöjda.
 
1 emma:

skriven

Arkiv Digital är fantastiska. Jag upptäckte dem precis när de hade startat upp sin verksamhet och sen dess så försöker jag att upplysa så många som möjligt om den fantastiska skillanden mellan genline och AD.
Jag är själv en släktforskare som hållt på i ett antal år. Just nu har jag lagt min egna forskning åt sidan för att istället hjälpa till att läsa en mängd dödböcker. För att hitta döda i Sverige mellan 1901-1946 som ska finnas med på den nya Sveriges dödbok som kommer 2010.

2 Sannes/Susann:

skriven

Hej emma!

Vad kul att du tittade in hos mig :)
Jag försöker också att tala om för alla hur bra AD Online är.
Innan AD Online kom så köpte jag på mig massor med cd skivor för de socknar som är "mina".

Jag har bara adoperat en socken när det gäller Namn åt de döda, det räcker för mig eftersom det är första gången jag gör det.
Skulle inte den skivan komma nästa år egentligen? Men de har väl fått flytta fram datumet en smula då det är många socknar som inte är adopterade ännu.

3 Eva:

skriven

Susann, det har alltid varit bestämt 2010 som utgivning, men med 2009 som sista inlämning.

Hälsningar "en som var med" :)

4 SusannS/Sannes:

skriven

Hej Eva,

Det skall bli intressant och se om skivan verkligen kommer ut som planerat. Är ju fortfarande väldigt många socknar som inte har blivit adopterade.
Och själv har jag inte börjat med min socken ännu, jag vet i alla fall vad jag skall göra till hösten,