EmiWeb

Kommentera

Om EmiWeb har jag tidigare skrivit om här och även några ord här. Jag har inte använt det så där väldigt mycket, men jag har börjat lite smått och se hur det fungerar men som jag tidigare har skrivit så verkar det inte vara så mycket för min egna forskning.

Med sök på födelseförsamling Naverstad fick jag upp 31 träffar på emigranter i svenska kyrkböcker och så fick jag 1 träff på immigranter registrerade i svenska kyrkböcker.
Immgranten är: (jag har klistrat in direkt från EmiWeb och när man nu är lite lat och inte ändrar så blir det lite stora bokstäver men....)

Förnamn: August   Inflyttningsdatum: 1870-12-06
Efternamn: Olsson   Inflyttningslän: Gävleborg
Födelsedatum: 1838-08-15   Inflyttningsförsamling: Söderhamn
Gårdsnamn (ex. Bäcke-Nils):
  Inflyttningsort: Sandarne 2
Födelselän: Göteborgs och Bohus   Från ort: Fredrikstad
Födelseförsamling: Naverstad   Från land: Norge
Födelseort (Utom Sverige):
  Från datum:
Födelseland (Utom Sverige):
  Ensam/Familj: E
Titel/Yrke: Arbetare   Aktnr: 1
Ålder: 32   Anteckning:
Kön: M   Sida i husförhör: 50
Civilstånd: OG   Nr i inflyttningslängd:
Källa:

Kanske kan det vara något guldkorn man kan hitta här trots allt.