Sverige forum på DIS-Norge

Kommentera

Jag skrev om det för några dagar sedan att det på DIS-Norges Slektsforum kommit en egen Sverige avdelning.

Anbytarforum i Sverige kommer att bli avgiftsbelagd under snar framtid, vilket gör det svårt att skriva in Era efterlysningar/förfrågningar där. Så då är ju bra att det finns ett Sverige forum hos DIS Norge.

Nu är det inte säkert att jag kan hjälpa Er alla, men jag skall göra ett försök. Jag har tyvärr inte tillgång till abonnemang som täcker hela Sverige, jag har abonnemang hos Arkiv Digital, vilket gör att jag har tillgång till kyrkböcker fram till 1900-talet, sen har jag en hel massa olika sökbara cdskivor.

Så hjälp kommer Ni garanterat att få, kan kanske dröja ett tag innan svar ges, för vissa frågor kräver ju mer letande än andra.

Och så vet jag att det finns en del i Norge som har abonnemang så täcker hela Sverige, så svar från till exempel Laila eller Annkristin är inte omöjligt.

Länkar:

Arkiv Digital

Sverigeforum

DIS-chat

DIS-Norge

Slektsforum


Och när det gäller Slektsforum så är det fritt fram för svenska släktforskare att skriva sina efterlysningar/funderingar man har om Norge där. Helt gratis är det också.