Anbytarforum

2 kommentarer

Sedan man gjorde om Anbytarforum så har man varit tvungen att registrera sig för att kunna skriva där. En registrering som kräver alla möjliga uppgifter, bara skostorleken som fattas. Eller nja kanske ändå inte....

Jag har i alla fall varit tveksam till att registrera mig där bland annat beroende på att man skall uppge personnummer, jag har liksom inte förstått vitsen med att man skall uppge det när man skall skriva inlägg som handlar om släktforskning.
Nåja, nu har jag tänkt färdigt och reggat mig i alla fall, sen om jag kommer att skriva så mycket där, är en helt annan femma.
Och så återstår det att se om jag blir godkänd till att få skriva där.

 
1 Zkrivaren:

skriven

Du är modigare än jag är. Jag är emot personnummer i ett forum, även om det kan komma att användas när de börjar ta betalt för detsamma, då vid utskick av faktura.
Personligen anser jag att en försämring har skett och minskar mina besök där. Jag har i skrivande stund inte en tanke på att ge dem mina personuppgifter i dess nuvarande omfattning.

2 Sannes:

skriven

Man behövde inte uppge de fyra sista siffrorna i personnumret, så det var väl lite fel av mig att skriva att man skulle uppge personnummer....
/S