6 Juni i bilder

En kommentar

Mot Nationaldagsfirande, denna båt, Gustafsberg kom jag inte med, men
väl Sunningen som kom strax efteråt.
Bohusläns Museum i bakgrunden.










Svenska Flaggan hissad


Herrgården, där makarna Knape Hanson bodde




"Slottet" var öppet idag. Första gången jag var där och vilken upplevelse
detta var. Jag har då aldrig sett sådana tapeter tidigare.












Det nya skolhuset i tegel byggdes år 1897 (tror jag det var) eftersom det
gamla i trä brann ned år 1894. Skolan var Sveriges första internatskola för
pojkar, från år 1774, cirka, och fram till 1976 var det internatverksamhet.


Då var jag snart hemma efter några timmar på Gustafsberg.

Det var mindre folk än vanligt som firande nationaldagen, men det beror
på värmen, det var massor med folk som badade och solade.
Själv försökte jag hålla mig i skuggan, för att vara i solen när det är 30-31
grader är ingen höjdare.
 
1 John:

skriven

Hei Sanne,



Gratulerer så mye med gårsdagen.

Hyggelig å se at dere hadde en så fin feiring av dagen.



:-)