Stockholm - Rotemansarkivet

Kommentera



Stockholm, ja det är ett område som jag inte vet någonting om, kan väl litegrann men det är inte mycket. Jag tycker inte om att forska i storstäder men jag antar att det är en vana.
Jag har några stackars själar att leta upp i huvudstaden men de får vänta ett tag till.

Stockholm har några sökbara cdskivor som Gamla Stan, Söder och Kungsholmen, på dessa skivor finns det inte enbart uppgifter om personer utan även gamla bilder och filmer, finns även annan information som kan vara mycket intressant.
När det gäller dessa skivor så antar jag att de personer som finns på med även är med på det Rotemansarkiv som man kan söka på gratis på nätet.

Man har även en cd skiva som heter Begravda i Stockholm.



Här kan man hitta cirka 400 000 personer som är begravda i Stockholm under tiden 1800-2001, hur komplett den är har jag ingen aning om då jag själv aldrig har använt den.



Allmänna Barmhuset 1713-1900, detta är också en cdskiva som jag aldrig har använt. Men jag läser mig till att skivan innehåller: "54.000 barn som varit inskrivna en eller flera gånger på Allmänna barnhuset i Stockholm under den angivna tiden".