Mot Vestfold

Kommentera

25 oktober har Norge sin släktforskardag över hela landet, för ett par år sedan var jag på det arrangemang som DIS Oslo/Akerhus ordnade i Oslo. Det var verkligen en svettig dag, jag hade precis fullt upp hela tiden.

I år skall jag göra ett besök hos DIS Vestfold. Vestfold är ju ett stort svensk område, åtminstone för mig, jag har väldigt många som lämnade Bohuslän och drog iväg till Vestfold.
Tyvärr vill jag inte gärna stå och prata inför en massa människor, det är inte min melodi, däremot kan jag sitta vid min dator och prata med ett par stycken och försöka leta reda på en och annan svensk. Och då får de dessutom se hur bra Arkiv Digital är.
Skall bli spännande och se om det kommer några som vill ha hjälp.

Då jag har fått ledigt från jobbet den 24 oktober, så åker jag till utlandet redan denna dag. Det blir till att ta båten Strömstad-Sandefjord och så hoppas jag att någon av mina Vestfoldgrabbar kan komma och hämta mig där, men annars borde det väl gå någon buss från Sandefjord och mot Tönsbergshållet....

Jag måste hem till Sverige fortast möjligt på lördagen så jag hoppas att jag hinner med den färjan som går vid 16-17 tiden från Sandefjord.

Så nu skall jag fixa båtbiljett och hotellrum. Med lite tur kanske man kan få hotellrummet sponsrat, skall skicka iväg e-post och fråga om man är villig att slösa några kronor på mig....