Antyda

Kommentera
I maj skrev jag om tidningen Antyda och att jag var väldigt tveksam till detta då det på hemsidan inte var så mycket information.
Under släktforskardagarna i Falköping så var man på plats i en monter och sålde första numret. Så nu har jag tittat igenom augustinumret och vad tycker jag, tja säg det.

Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker, det första jag reagerade på var att tidningen kostar 49 kronor när man köper den i affärer/kiosker och det tycker jag är dyrt. Jag vet att det kostar och göra en tidning men 49 kronor för cirka 65 sidor, nja alltså.
Förmodligen kostar sådana här tidningar från 50 kronor och uppåt, men jag köper väldigt sällan "fack tidningar".

Antyda har fantastiskt fina bilder, annars tycker jag att det är lite klent med innehåll, men det kanske repar sig allt eftersom.
Det är nog inte så enkelt att starta en ny tidning antar jag. Kul att man försöker och jag hoppas att det kommer att gå bra för dom, jag skall i alla fall ge tidningen en chans så jag tog en prenumeration. Men som sagt, jag hoppas att det blir bättre än det första numret.

Denna tidning har gravstenar som särskilt tema och nästa gång är det torp som tema. En tidning som kommer i oktober.