Obduktionsprotokoll

2 kommentarer

Anders som läser min blogg lite då och då, skrev i en kommentar om jag visste något om var man kunde få tag på obduktionsprotokoll.
Jag måste säga att jag har inte någon som helst kunskap om detta, men spontant så känns det som att Landstingens Arkiv borde veta var man har sina egna protokoll.
Kommer man längre tillbaka i tiden så är det nog Landsarkiven som har detta, för det är väl dom som har provinsialläkarrapporter för med lite tur så har provinsialläkaren behållit en avskrift.
Är förmodligen sekretess på sånt här material

Känner att jag har många frågor själv men väldigt få svar. Någon som har mer kunskap om detta, lämna gärna en kommentar här i bloggen.

 
1 NeuroticKitten:

skriven

Enligt SR:s program Släktband den 29 januari 2007 ska obduktionsprotokoll finnas på Landsarkiven.



Släktband hittar man på sr.se, kanal P1. I Sr:s arkiv finns alla Släktbands sändningar som utskriven text. I den aktuella sändningen diskuteras hur mycket man kan hitta i gamla obduktionsprotokoll och vad man bör tänka på.

2 Anders:

skriven

Tackar för hjälpen!!!