Soldatregistret

2 kommentarer

På DIS Sveriges hemsida får man idag lite information om vad som är på gång med Soldatregistret.
Jag klistrar in från hemsidan:

"En del förfrågningar har nått oss om vad som händer med soldatregistret. Man håller på att ta fram ett nytt register baserat på en ny databas. Förhoppningsvis är det klart i sommar och i så fall kommer också soldatregistret på nätet att få en uppdatering då."

Det var då på tiden att det kom information om soldatregistret, så nu är det bara att hoppas att det blir klart i sommar.


 
1 Mikael Olsson:

skriven

Hej!



Vi försöker att bidra med information folk frågar efter. Ibland stöter vi på frågor i bloggar och liknande sammanhang, men det säkraste sättet är annars att kontakta oss.



Mvh Micke

2 Sannes:

skriven

Hej Mikael!



Visst skall man kontakta Er direkt när man har frågor, min erfarenhet med att skicka mail till Er och få svar på det är dessvärre inte så god men det kan ju bara bli bättre.



När det gäller soldatregistret så använder jag inte det så mycket själv men pratar mycket om det i andra sammanhang, t ex DIS Norge medlemmar och även i min blogg vid några tillfällen och då är det ju bra att ha information om vad som händer på registret när man frågar mig, speciellt när man kan läsa vilket datum senaste uppdateringen skedde.