Mycket nytt på AD Online

Kommentera

På Arkiv Digitals hemsida så kan man se vilka de senaste volymer är man har lagt ut på AD Online, det är väldigt sällan som jag är på den sidan och kollar men idag gjorde jag det. Och då kunde jag se att det var en hel del som man "triggat ut", dock inget som avser mina socknar. Men med lite tur så kanske det kommer lite kompletteringar även där, väntar ju på några konfirmationsböcker, bara så Ni vet...... :)

För skoj skull så tog jag en av dessa socknar, jag hamnade i Skåne och i Bjäresjö Socken, och vad ser jag...
Jo, lysnings och vigselbok fram till år 1969, fantastiskt bra.
Jag fortsätta att söka lite på chans och ser att Småland har fått en hel del material på 1900 talet, nu vet jag ju inte exakt vad som fanns innan eftersom det är socknar som jag inte är och letar i.

Alla Ni som har funderingar på att ta ett abonnemang hos AD Online, kika in på deras hemsida för att se vad de har för material just i dina socknar. Och Ni som redan har abonnemang, gå in och kolla om det är tillkommit något nytt i Er socken.
Det känns som grabbarna och tjejerna på Arkiv Digital jobbar för högtryck och mer material kommer säkert att komma innan släktforskningsdagarna i Falköping. Där just Arkiv Digital är huvudsponsor.

Om Ni klickar på Arkiv Digitals logga här på bloggen så kommer Ni direkt till deras hemsida.