Släktforskardagarna

2 kommentarer

Igår fick jag Släkthistoriskt Forum och där är det en sida om släktforskardagarna i Falköping, men skriver bland annat om vilka föreläsare som är klara. Detta finns ju även på deras hemsida.

Det som dock fångade mitt öga var det första stycket i artikeln, står bland annat att stämmomiddagen blir i Folkets Park, Falköping, med plats för över 500 sittande gäster.
Annorlunda underhållning och spidda överraskningar utlovas. Just denna mening tycker jag låter väldigt intressant, undra vad detta kan vara. Min första spontana tanke var, Börje Bappelsin, tänk om denne världsstjärna från Floby kommer. Då skulle till och med jag kunna tänka mig att gå på middagen.

Jag var på min första stämmomiddag i Malmö, och om det tyckte jag sådär, var inte direkt något att jubla över. Maten var sådär (var lite för lite mat på tallriken), och underhållningen var sådär.
Men Börje Bappelsin i Falköping, DET skulle verkligen vara värt varenda krona.
Och man talar ju inte om i förväg vad det blir underhållning, så bestämmer jag mig för stämmomiddagen så blir det ju lite "grisen i säcken-varning" på min anmälan.
Får se vad det hela kostar och vad det är för mat, man kan visst anmäla sig till middagen på Falköpings hemsida, men jag har då inte hittat något om detta än, får leta lite mer senare.

Vidare står det att man efter stämmomiddagen erbjuder man deltagarna två alternativ. som dessutom kan komineras:

Nocturn, Liten kvällsmusik i S:t Olofs Kyrka.
och
Släktforskarpub på Hotel Falköping till åtminstone midnatt.

Båda "sakerna" har klockan 22:00 som starttid.

Känns som den där pubvarianten kan bli kul, då får man ju chans att prata med lite olika människor. Nära hem har jag, och mina norska DIS vänner, eftersom vi bor på detta hotell.
Krypavstånd så att säga.....
 
1 Lars Larsson:

skriven

Hejsan,

det var ju synd att du missade stämmomidda´n i Halmstad året före Malmö, den var en höjdare enligt många (lite skryt - jag ingick i arrangörsstaben)!

Vi hade beslutat oss för att inte ha trubadurer, du vet sådana som aldrig slutar och sjunger ointressanta texter. Och vi lyckades med det.

Hälsningar

Lars i Halmstad

2 Sannes/Susann:

skriven

Hej Lars!



Kul att du hittade till min blogg och skrev en kommentar, sånt uppskattar jag.

Jag var allt i Halmstad också, men det blev ingen stämmomiddag för mig där.

Hade inte planerat att gå på stämmomiddagen i Malmö heller men det blev visst så ändå.