När livet tog en omväg

3 kommentarer
När livet tog en omväg är titel på boken som handlar om Kroppefjäll Sanatorium.
Man får bland annat reda på hur sanatoriet kom till, hur det sociala livet var, patienter som berättar. Det är en mycket bra bok enligt mig som dessutom har fantastiskt många bilder.
Boken är på 230 sidor och författarna till boken är Per-Olof Lampers och Kerstin Ljungqvist.

I juni månad skrev lokaltidningen en mycket bra recension av boken som jag länkar till, för en gång skull så är jag helt överens med personen som recenserar boken.

Länk: Välfylld bok borde få efterföljare.






Boken kan man bland annat köpa hos Bokus:

Länk: När livet tog...
 
1 mari-anne kristoffersen:

skriven

Hej,

jag har precis börjat med släktforskningen. Min mor snart 90 och hennes fyra bröder har börjat att berätta. De har rötterna iHabolsläkten...men nu till min fråga:

Vem är du? Jag har tillbringat mina somrar i Kville (jag är 63) och gick första klass i Jored skola och vi hade avslutning i Kville kyrka. Är du från Kville. Min morbror var Hugo som hade förs.kassan på 60-talet.

många hälsningar mari-anne

PS jag söker på sanne socken för där är min mor född och då kommer din blogg fram. DS

2 Fredrik Eriksson:

skriven

Hallå!



Trevlig blogg som jag tycker att du kan registrera på www.slaktforskare.com så att andra kan hitta hit.



/Fredrik Eriksson

3 modern:

skriven

Min mamma låg på kroppefjälls sanatorie under sin tid som TBC sjuk på 40-talet. Många av hennes vänner som hon hade där dog. Min moer överlevde med en lunga och ett antal lungsköljningar. Tror mor hade en vän som kom från Sannes Ingrid Sanding hette hon.