Säsongens första medlemsmöte

En kommentar
Jag hoppas att jag kan få tillbaka lite glöd för släktforskningen igen nu när hösten är i antågande och förhoppningsvis kan jag skaka liv i min blogg igen men vi får väl se hur jag lyckas med detta.

Jag är medlem i ett antal föreningar som är förknippat med hembygd och släktforskning runt om i Sverige, vilket gör att jag inte kan medverka vid alla medlemsmöten, men de föreningar som är inom rimligt avstånd har jag läst vad de har för olika aktiviteter nu i höst. Och detta resulterade i att jag drog till Norge i onsdags, det var DIS-Östfold som hade säsongens första medlemsmöte.

Jag är sedan många år medlem i DIS-Norge, jag skulle även vilja vara medlem i några av DIS-Norges lokallag men det har jag som utlänningen ingen möjlighet till, men till Östfold fylke drog jag ändå.
Jag chansade på att jag var välkommen trots allt.
DIS-Östfold har sina medlemsmöte i Bøndernes Hus i Råde, vilket är cirka 4,5 mil in i Norge. Kvällens tema var "Å finne aner i Amerika" och det var DIS-Norges ordförande som skulle hålla föredraget.

Jag har väldigt många som åkte till Amerika och alla bodde i Bohuslän vilket gör att några åkte till Amerika från Norge, så jag tyckte det skulle vara mycket intressant att höra ett norskt föredrag om detta.
Det var mycket folk som hade kommit och det var ett bra föredrag och fick jag minsann med mig några nya tips hem också, jag undrar dock om jag klarar av hitta något "over there".





DIS-Östfolds ordförande


DIS-Norges ordförande
 
1 Sara:

skriven

Hej Sanne, jag skriver från Myheritage.se. Sitter och planerar inför Slektsforskerdagen 2011 och din blogg kom upp på en Googlesökning. Planerar du att besöka någon av Slektsforskerdagen den 29? MyHeritage kommer att delta i Oslo och inte i DIS-Østfold. Dock kommer vi att skicka CD skivor med vår mjukvara, har varit i lite e-mail kontakt med Anne Marie.