Släktforskardag hos Genealogiska Föreningen

Kommentera
Jag skrev i ett tidigare blogginlägg att jag skulle återkomma med Genealogiska Föreningens program som de har under släktforskardagen på lördag, detta är för övrigt en förening som jag själv är medlem i och som jag vid något tillfälle skall besöka. Något säger mig att jag kommer att trivas bland allt material, böcker de har det får bli en tur till fel sida av Sverige, kanske redan i höst.

Nåja, programmet på lördag är som följer:
(Hämtat från deras egna hemsida)

Firar vi på GF med Öppet Hus lördag 17/3 kl 11-16.
Tre föredrag:

11.30 Min farbror Erik i finska vinterkriget och Waffen-SS’ Lisbeth Dahlin berättar och reder ut vad som hände 1918-1942.

12.30 Vad finns att söka i på GFs datorer? Mats Lönegren berättar.

14.00 Krigsflyktingar till Sverige 1933-1953. Gustaf von Gertten talar om dessa och om sin bokgåva som berör denna tidsperiod.

13.00 blir det BOKAUKTION! Ta chansen att vara med vid vår första bokauktion! Både ’högvilt’ och fynd kommer att utauktioneras. OBS! Endast kontant betalning vid auktionen!

Sedan blir det förstås ’vanlig’ försäljning av böcker och CD/DVD, kaffeservering, visningar och trivsel!

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA DEN 17 MARS!


Länk till deras hemsida hittar du här: Genealogiska Föreningen