Jag har en dam "över".

Kommentera
Idag har jag varit på Foss Pastorsexpedition, jag har hur mycket som helst att leta upp där, men jag får ta det som jag hinner med innan böckerna kommer att "försvinna" till Göteborg.

Tack vare mitt letande så sitter jag med en dam för mycket, eller nja, riktigt så illa är det inte. Men jag har ett namn, årtal och så vidare som jag inte vet var jag skall placera in.
Damen i fråga, Gerda Emilia Sjögren, bor tillsammans med Brita Stina Carlsdotter i Sanne Socken, Bohuslän och det framgår inte någonstans vad de har för relation.
Jag har även varit inne på Släktdatas register för att se vem som var föräldrar till Gerda, men de namnen är även dom helt obekanta för mig.
Jag får göra notering om "tanten", för någon gång kommer jag att få ihop den pusselbiten.

Imorgon är det Uddevalla Pastorsexpedition som gäller igen.