Bröderna Johannesson

Kommentera

Bröderna Johannesson, Andreas och Hans Jakob, det kommer att bli hopplöst svårt att hitta dom.
Det är min farfars mors syskon, det var tre syskon som överlevde, pojkarna försvann till "Amerikat" och tösen blev kvar hemma.
Det skulle vara så intressant och veta vad som hände dom, hade de någon kontakt med Sverige, gifte de sig, fick de barn och...... Frågorna är väldigt många, men det finns inte ett enda svar.
Känns nästan som mitt letande efter andra "gubbar och kärringar" kan upphöra när jag har hittat dessa två, eller nja kanske inte, men på något sätt så känns det väldigt viktigt att hitta dom. Vet inte varför jag har den känslan.

Willy i från DIS Vestfold i Norge har försökt att hjälpa mig att hitta dom, han har fått fram ett par namn med hjälp utav de få uppgifter som jag har om bröderna, men om det är rätt, tja.. Det finns ju många som har samma namn och är födda ungefär samma år.

Men nötter är ju till för att knäckas.....
Sägs det......