Örebro del 1

Kommentera
Denna helg som gick var det som bekant släktforskningsdagar i Örebro, och jag var naturligtvis på plats.
Jag kom till Örebro redan på torsdag, jag tänkte passa på och se mig omkring när jag nu ändå skulle dit.

Örebro Slott, Stortorget med omnejd, båda kyrkorna och lite andra platser kändes rätt givna att gå till på torsdagen.


S:t Nicolai Kyrka


S:t Nicolai Kyrka


Fantastiskt fina fönster var det i kyrkan


Vid slottet


Örebro Slott


"Femton meter historia" vid slottet. En historisk tidslinje med
över 100 händelser som intreäffat under de 200 år som passerat
sedan Jean Baptiste Bernadotte valdes till tronföljare i Örebro 1810.


Olaus Petri Kyrka


Olaus Petri Kyrka


Eftermiddagen och kvällen avslutades med en träff, med en kompis som jag inte har sett på cirka 10 år. Så fantastiskt roligt det var och jag hoppas verkligen inte att det dröjer 10 år till nästa gång.