1880 och 1910.

4 kommentarer
SVAR, Riksarkivet, skall i år komma med en cd skiva, det är Sveriges Befolkning 1880. Denna skiva kommer att vara klar till försäljning under släktforskardagarna i Örebro, som är i augusti månad i fall nu någon funderar över det.
Om man har abonnemang på SVAR så kan man ju sedan en tid tillbaka söka på år 1880, den är inte komplett men det läggs ut material allt eftersom.
Sen kommer även SVAR att släppa 1910 års folkräkning, ett årtal som jag väntar på. Jag har några stackare som har försvunnit för mig och med lite tur så dyker de upp 1910.

På deras hemsida under Aktuellt kan man bland annat läsa:

"Just nu är vi inne i avslutningsfasen av 1880 års folkräkning och nya församlingar publiceras kontinuerligt. Registrering av år 1910 har påbörjats. Denna folkräkning beräknas bli tillgänglig i databasen först vid årskiftet 2010-2011 p.g.a. rådande lagstiftning. De skannade husförhörslängdsutdragen för detta år, vilka är sökbara på län och församling, kan däremot ses i vår bilddatabas inom kort."
 
1 Synnøve:

skriven

Utmärkt då vet jag vad som måste köpas senare.

2 Kerstin Rosenberg:

skriven

Hej

Är nybörjare inom släktforskning och fuskar runt lite överallt i väntan på kursstart. Har köpt en del material men letar efter -Begravda i Sverige- Snälla någon, hjälp mig att hitta var jag kan beställa den, jag hittar inte den på vanliga ställena.

Hälsar Kerstin från Bara

3 Sannes:

skriven

Hej Kerstin!



Cd skivan Begravda i Sverige köper du i Rötter bokhandeln som Sveriges Släktforskarförbund har.

Länk: www.genealogi.se



Tänk på att denna cd skiva är inte komplett, det saknas en hel del. Men trots det är den ett fantastiskt bra verktyg i sitt släktletande.



Lycka Till med din släktforskning!

4 Roland Persson:

skriven

Tjena Sanna! 1880,1910 och nya dödboken är ju välkomna. Men varför i he...te kan man inte täcka Sv.befolkning mellan 1910-1970?

MVH

Roland Persson,Blentarp