God Jul & Gott Nytt År

2 kommentarer

Nu kan man snart lägga ännu ett år bakom sig.
Ett år som inte har inneburit så mycket släktforsking för min del men litegrann har det blivit. I höstas var jag för första gången på Krigsarkivet och letade i orginalhandlingar efter ny information om ett par av mina soldater. Lite hittade jag men jag behöver åka tillbaka dit för att leta ännu mer, för kors vad handlingar det finns att gå igenom.
Tyvärr gick jag miste om ett par timmar på Krigsarkviet beroende på att jag inte fick den hjälp jag bad om när jag kom dit. Kommer man dit för första gången så behöver man faktiskt lite hjälp med hur saker och ting fungerar.
Men det ordnade upp sig efter ett par timmar.

Även Genealogiska Föreningen besökte jag för första gången. Vilket fantastiskt fint bibliotek man har, jag var mest intresserad av Bohuslän och Dalsland men där hade man inte så mycket som jag kunde ha nytta utav. Men jag hittade lite andra guldkorn i biblioteket så ett återbesök är ett måste även här.
Kolla på deras hemsida för där finns det många olika saker man har tillgång till om man blir medlem hos dem, bland annat deras klipparkiv.

Länk: Genealogiska Föreningen 


Jag önskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!



 
1 -loa:

skriven

Tack detsamma! Kram!

2 Zkrivaren:

skriven

God fortsättning.