Orust Släktforskare 16 mars

Kommentera
På tal om släktforskningens dag, ta gärna en tur till Henån på Orust på lördag. Orust Släktforskare har öppet hus, mellan kl 10-14, i deras släktforskarhörnan som är i Kulturhuset Kajutan.
Kl. 11 är det ett föredrag.
I17 siste regementschef Lars Andreasspn berättar under temat Soldaten i släkten - till fots, till sjöss.

Man visar även en liten utställning om båtsmanstorp på Orust.
Denna dag kan finns även rekonstruerade kyrkböcker för Stala, Tegneby och Röra för påseende, fantastiskt bra med dessa rekonstruerade kyrkoböcker, de har hjälpt mig en hel del att komma vidare i min släktforskning.

Länk: Orust Släktforskare

Tyvärr så spelar mitt fotbollslag träningsmatch på lördag, vilket innebär att jag inte har någon möjlighet att åka till Orust denna dag.
Men kanske att jag tar mig ner till Landsarkivet i Göteborg på söndag, de har ju, som jag tidigare har skrivit om, arrangemang både lördag och söndag.