Fredag 24 Augusti

Kommentera
På förmiddagen så började jag min resa till Halmstad, jag stannade till på vägen en sväng hos min faster och farbror.
Jag hade köpt en liten blomma som jag tänkte överraska  henne med, då hon har fyllt år rätt nyligen.

Sedan var det bara att fortsätta min resa nedåt landet, jag kom till Halmstad redan vid halv tre tiden.
Jag checkade in på hotellet med en gång, tyvärr så var det ett litet bekymmer att bli av med bilen, för runt hotellet så hade de p-platser som kostade 10 kronor timmen och jag räknade ut att jag skulle behöva betala runt 90 kr för att få ha bilen parkerad vid hotellet och det tyckte jag var lite för dyrt.
Men på andra sidan vägen, ett par hundra meter från hotellet fanns det p-platser som var betydligt billigare, jag betalade 17 kronor för fredag och lördag. Söndagar var dock gratis.

Jag tog mig en tur ut på stan för att kolla runt i olika affärer, men det slutade jag med ganska snart, då det blev på tok för dyrt. Jag gick istället lite planlöst och kollade på hus och annat, helt plötsligt började jag närma mig Halmstads teater och då fick jag se Alf och Liv från DIS-Norge, de var på väg till hotellet. De hade även sällskap av Rupert från DIS-Danmark.
Jag och Liv var på samma hotell, så vi drog dit och grabbarna tog sig till sitt hotell.

Sen gav vi oss ut på stan för att få oss en bit mat och där träffade vi på fyra stycken från danska SSF, så de gjorde oss sällskap. Fem danskar, två norskar och så jag, snacka om Nordiskt samarbete :)

Så mycket mer hände inte denna dag.