Nytt om Munkedal

Kommentera
Då har jag köpt ännu fler broschyrer, denna gång är det fyra stycken som handlar om Munkedals Kommun. De kostade 20 kronor styck, så det var ju väldigt billigt tycker jag.

Broschyrerna heter: "Kyrkor i Munkedals Kommun Bohuslän", "Historisk guide Munkedals Kommun Bohuslän", "Fornminnen i Munkedals Kommun Bohuslän" och "Kulturella byggnader i Munkedals Kommun Bohuslän".

Kommunen har plockat materialet från diverse andra olika källor, som tex Sockenböckerna, Hembygdsföreningar, Länsstyrelsen, Bohusläns Museum och andra böcker som har blivit utgivna.
Trots att det är "hopkok" av material så har man lyckats att få ihop det på ett mycket bra sätt, jag har visserligen inte läst "orginalmaterialet" själv, men detta känns helt okej ändå.
Och kommunfolket har själva varit ute och åkt runt till de olika platserna och tagit kort, finns dock några få undantag, tror jag.

Trots att det finns Sockenböcker och andra källor, så är detta ett bra sätt att lyfta fram kommunen på, det är inte många som orkar att läsa sig igenom massa olika tjocka böcker för att komma fram till det man söker, så dessa fyra små broschyrer kan förhoppningsvis sätta lite mer ljus på vad som finns i Munkedals Kommun.
Lätta att läsa är de också, det är bra textstorlek tycker jag.