Våre Rötter

Kommentera
Våre Rötter är den norska motsvarigheten till vår svenska Släktforska steg för steg. Våre Rötterboken är en bok som jag väldigt gärna vill ha, så hade bestämt mig för att köpa den vid något tillfälle. Jag hade ju hoppats på att jag skulle kunna köpt den när jag skulle till Vestfold nu i oktober, men så blev den resan inställd.

Men vad händer......

Jo idag när jag kommer hem så ligger det en stort brunt paket till mig i brevlådan, avsändare är Liv i Norge och vad är det när jag öppnar..jo, Våre Rötter boken.

Och med en hälsning från Liv:

Tusen takk för hjelpen på DIS-chat og under Slektsforskerdagene i Halmstad 2007.

Men hallå, det var inte så mycket jag hjälpte till i Halmstad, jag liksom bara smög omkring där och svarade på lite frågor om jag kunde vill säga....
Och på DIS-Norges chat är jag ju nästan varje dag och där hjälper jag väl inte till så mycket heller.

Men Liv:

Tack så hjärligt för boken!
Då jag har ett stort behov av att lära mig hur släktforskningen i Norge fungerar så kommer jag att använda boken väldigt mycket.

Men det känns lite konstigt att bara få en bok sådär på Posten, jag vill ju liksom göra rätt för mig....
Boken är ju dessutom inte så billig att köpa.
Hm....