Lite smått och gott

Kommentera

Timmen är sen och jag borde verkligen lägga mig, då jag skall åka ifrån Malmö imorgon, nåja, senare idag så har jag varit så ordningsam att jag har packat ner mina saker redan nu.

Idag har det varit cirka 1600 betalande besökare på Släktforskardagen, arrangörerna hoppas på ännu fler imorgon.




Arkiv Digital var det första man såg när man kom in i mässhallen.
Förra året var man verkligen i skymundan, men i år har man verkligen
en kanonplats.


DIS Norge och NSF hade också fullt upp att göra.


I Malmö finns det en Speakers Corner där olika utställare kan visa sin
verksamhet, här är det Gabriel som pratar om Arkiv Digital.

Idag var det inte så mycket jag hann med, jag kom liksom precis lagom till
invigningen sedan var det en snabb genomgång om vad som finns på
mässan. Då jag var anmäld som ombud av min förening att delta i
riksstämmen så var jag ju tvungen att äta innan också.
Sen var maten ingen höjdare, hoppas det blir bättre imorgon.

Rikstämmen var verkligen en seg historia, man borde kunna klubba igenom
saker och ting mycket fortare.
Den nya styrelsen blev så som valberedningen hade föreslagit, skall bli
spännande och se vad de kan åstadkomma.

Imorgon, skall jag gå på ett par föredrag som verkar intressant och så skall
jag i lugn och ro spatsera runt och se vad som finns av intresse.

Betydligt mer om dessa dagar kommer komma i bloggen, måste komma
hem först...