Nästa stopp: Lerdal

En kommentar

Att få ihop trådarna i Lerdals Socken är inte så lätt, men jag har tagit kopior på några sidor ur deras sockenbok så jag hoppas att detta kan hjälpa mig en liten bit på väg.
Jag vet inte hur korrekta uppgifterna i boken är, men jag skriver in det så länge.

Lerdals Sockenbok är en av de bättre jag har läst, mycket gamla uppgifter och bilder om gårdar, personer och så vidare, men som sagt, hur korrekta är uppgifter.....?

Ser att boken har en födelseuppgift på 1690 på en av de mina, hmmm.....
Två barn är noterade en född 1719 och en 1730, känns som det borde finnas fler...

Och lite svårt att läsa i kyrkböckerna har jag också.
 
1 Torill Johnsen:

skriven

Lerdal, det første stedet jeg besøkte da de svenske anene hadde materialisert seg. Fødested for min oldefar.