15 Mars 2008.

Kommentera
15 mars i år då är det Släktforskningens Dag i Sverige.

Föreningarna anordnar olika arrangemang, jag kommer ju att ha svårt att fånga upp allt vad som händer i Sverige, men det jag vet skall jag försöka att skriva här.
Så Ni som bor i Norge kan ju ta Er en sväng till utlandet.
Kanske kan det bli en sån Harrytur.... :)

Det är bra med en sån gemensam dag, men samtidigt tycker jag att det är lite små tokigt också. Anledningen till att jag tycker så är att man har svårt att få andra föreningarna/företag att komma eftersom dom har egna arrangemang den dagen.

Förra året var vi i Uddevalla Släktforskare på Bohusläns Museum, var cirka 900 som styrde sina steg dit denna dag.
Även i år kommer vi att vara där, och jag hoppas på att det kommer ännu fler besökare än förra året.

Arkiv Digital kommer bland annat att komma till oss, det är ett suveränt bra tillfälle för Er att se hur deras AD Online tjänst fungerar.
Deras tjänst är ju en miljon gånger bättre än Genline och SVAR.

Jag kommer vid flera tillfällen fram till 15 mars att skriva om denna dag på min blogg.