Hans Jakob Johannesson f 3 Juni 1850

Kommentera

Hans Jakob Johannesson föddes den 3 Juni 1850 i Sanne Socken, Munkedals Kommun i Bohuslän, Sverige.
Hans far hette Johannes Hansson och var född 1821 och hans mor hette Sara Johannesdotter och var född 1823. Johannes avled 1891 och Sara 1892.

Enligt utflyttningslängden så lämnar Hans Jakob Sanne Socken den 1 Mars 1895, står att han ska till Park River Dac N Amerika.
Dac tolkar jag som Dacota men helt säker är jag inte.

Jag har beställt bouppteckningarna efter Hans Jakobs far och mor, och de är från 1892, en är daterad 5 februari och den andra är daterad 9 augusti, i dessa står det att Hans Jakob vistas i Amerika.

Så redan år 1892 var han i Amerika, och inte år 1895 som står i utflyttningslängden. Förmodligen var det år 1895 som det anmäldes och fördes in i Sverige.

Min fråga är:

Finns det någon vänliga människa som kan hitta Hans Jakob i Amerika?

Mina släktforsknings kunskaper om Amerika/USA är mycket begränsade, så jag hoppas att någon kan finna något till mig, tyvärr har jag inte fler uppgifter än vad jag har skrivit här ovan.