Och så var det där....

En kommentar
...med väder och vind.
Det blåste rejält igår men det är ingenting mot vad det gör nu. Jag blev inte direkt överraskad av att färjan från Sandefjord och till mitt kära hemland var inställd.

Så nu satt jag där på Högskolan och hade ingen aning om hur jag skulle lösa detta. DIS Vestfolds grabbarna ringde och kollade på internet med tider på bussar, tåg och så vidare. De kom i alla fall fram till att jag inte skulle kunna komma till Strömstad idag. Fanns väl någon buss som stannade i Knäm men det var ju en bit från Strömstad och dit måste jag eftersom jag har min bil stående där.
Förresten, undra om den står kvar.....

Nu löste Vestfoldsgänget det som så att jag var med dom och käkade pizza efter denna dag och sedan så körde Willy och Rolf mig till Horten och checkade in mig på ett hotellrum. Så där sitter jag nu.
Med lite tur och skicklighet så kommer jag hem till Sverige imorgon....
På vägen till Horten så var vi inne en kort sväng i Borreparken, men detta besök skall jag försöka att återkomma till i ett senare blogginlägg.

Jag tog en liten snabbpromanad i Horten, vädret gör att jag inte gärna vill vara ute mer än nödvändigt.

Horten i bilder:











Metodistkyrkan





Och när jag nu ända är i Horten så skulle jag ju ha besökt en av min mors tremänningar,
men det får bli någon annan gång.

 
1 Torill Johnsen:

skriven

Takk for bilder fra Horten, her kom min oldemor fra