Bilder från lördag & söndag

En kommentar


DIS-Norge hade många besökare som ville ha hjälp
med att hitta sina släktingar i Norge.


Arkiv Digital hade massor med besökare.
Under söndagen visade jag några av mina norska
vänner hur AD Online fungerade och då såg de även
vilka bra bilder man har. Då fick jag även tillfälle
att kika på den nya versionen av AD Online, och det
lilla jag såg lovade gott.




Lippold och Co på Centrala Soldatregistret hade fullt
upp att göra, själv fick jag hjälp av Krigsarkivet med
hur jag skall komma vidare med två av mina
soldater.


DIS-Sverige


NSF

Jag hade tänkt att jag skulle ha varit på visning av SVAR,
Arkiv Digital, Soldatregister. Men av det blev det inget.
Jag började att lyssna på SVAR, men gick därifrån.
Ljudet var så dåligt att jag inte hörde vad dom sa, inte
lätt att vara hörselskadad.

Jag var i alla fall på föredraget om Emigrantforskning
som Hultman och Rosvall hade på söndagen, det
var nästan fullsatt.

Jag skall försöka att skriva lite mer om dessa dagar
vid ett senare tillfälle. Men jag kan inte lova något.

 
1 Synnøve Molander:

skriven

Fina bilder synd att jag inte tänkte på att det fanns fler Lerumsbor som kunde tänkas åka till stämman. Ser att det kanske hade varit möjlighet att få skjuts utanför familjen. Jaja nästa år hoppas jag verkligen att jag kommer till Örebro. Skall inte låta hälsan i mars-april bestämma iallafall.