DISBYTutdrag

2 kommentarer

Det var snabb service även från Sverige, nu på förmiddagen idag fick jag resultatet av det utdrag jag skickade igår kväll.
Jag har inte studerat det så där jättenoga ännu, men ser att det är ett par namn som jag vid tillfälle skall ta kontakt med och se om vi kan slå vara kloka huvuden ihop.

Jag skrev på Norges DIS-chat igår att man i det svenska resultatet får träff på vad som finns på Släktdata och mycket riktigt, i slutet av mitt resultat så finner jag cirka 245 poster från Släktdata och cirka 145 poster från Sveriges Dödbok 1947-2003, känns väldigt onödigt måste jag säga, åtminstone det som är från Släktdata då det är avskrifter.
Enligt mig så känns det totalt meningslöst att få en massa träff på avskrifter, men har bestämt att det skall vara med så är det bara att gilla läget antar jag.
 
1 Anonym:

skriven

Jeg har ikke hørt noe fra Charlotte enda - håper det kommer noe i løpet av uken, så jeg rekker å se på eventuelle treff mens jeg enda har ferie.

2 SusannS:

skriven

Laila,

Charlotte har nog mycket att göra, då hon skickade iväg mitt utdrag till en annan fadder. Men just ditt bidrag vill hon nog köra själv antar jag.