DIS-Väst medlemsmöte

Kommentera
Lördagen den 7 november så var jag på DIS-Väst medlemsmöte i Herrljunga, vi startade strax efter klockan åtta från stan och var framme vid halv tio tiden, precis lagom i tid så Kent fick packat upp sin dator, så han kunde hjälpa alla besökare med frågor.
Jag själv satte mig i en väldigt skön fåtölj, där kunde jag lätt ha somnat.....

Sen en sväng ut på bygden för att hitta en bankomat och så smet jag in på ett bageri och köpte mig en smörgås, var hungrig. Detta gjorde att jag missade de första minutrarna på det första föredraget. Hade inte fåtöljen funnits så hade jag fått med mig hela föredraget..... :)


Några bilder från dagen:


Sven-Olof Ask berättade om några västgötaböcker.




Ett bokbord fanns det också.




En liten miniutställning fanns det också.


I bottenvåningen av Kulturhuset så finns det ett
fantastiskt fint litet museum.









Och när det sista föredraget/informationen om Disgen
så var det en av de yngsta som hade tröttnat lite och
tyckte att det var dags för Bolipompa.

Den sista halvtimmen om tips, information om släktforskningsprogrammet Disgen var väldigt bra tycker jag.
Egentligen vet jag inte riktigt varför jag följde med till Herrljunga, jag har ju inte en enda i min släkt som kommer från Västergötland, eller nja, finns någon ingift men mer än så är det inte.
Trevligt var det, men visst hade det räckt att man hade börjat kl 11:00.