Att tänka på

Kommentera
Ni som läser min blogg vet ju att det nästa lördag är Släktforskardag i Norge, på några utav alla arrangemang som finns runt om i Norge, kommer det finnas möjlighet att få hjälp med att hitta sin släkt i Sverige.

Jag vill påminna om det jag skrev i min blogg den 13 oktober.

"Det vore väldigt bra om du har med dig alla upplysningar du vet om personen i fråga, det kan underlätta mitt letande, till exempel vad det stod i inflyttningslängden i Norge, eller vad stod det i vigselboken när personen gifte sig. Alla smådetaljer kan vara guld värd för mig.
Tyvärr kan jag inte lägga så mycket tid på varje person utan det får bli en snabbvariant så att säga."

Att hitta en Anders Hansson född sån cirka 1842 i Sverige är inte lätt att hitta varken på de sökbara tjänsterna som finns eller i kyrkoböckerna.
Så nu har Ni en vecka på Er att samla norska uppgifter om Era svenskar som åkte till Norge.

Och du som inte har möjlighet att träffa någon som kan hjälpa till med Sverigefrågor, kan ju skriva en efterlysning på DIS-Norges slektsforum.

Länk: Slektsforum - Sverige