Emigrantdag Mellerud

2 kommentarer
Idag tog jag en tur upp till Mellerud för att vara med på emigrantdagen som var i Kulturbruket.
Jag fick med mig ett par föredrag, för oss som har problem med hörseln var det lite besvärligt att höra, då ljudet inte var så bra i den stora hörsalen. Jag antar att det var betydligt bättre i klassrummen.

Imponerande att det var cirka 12 amerikaner som hade tagit den långa vägen till Sverige och Mellerud.
Norge var bra representerat denna dag också. Kul!
Fantastiskt roligt att träffa Liv och Laila igen, och enormt trevligt att få prata med några nya norskar. Marius hoppas jag att jag får träffa igen när jag skall till DIS-Östfold i höst.

Det fanns även många som var där och sålde sina böcker och annat material, eller bara var där och visade upp sig. Bra att släktforskarförbundet var på plats, de behöver komma ut och visa upp sig på de mindre arrangemangen också.
Lite synd att det inte var så många besökare som det var för två år sedan, jag tror att det hade minskat med hälften.











 
1 Helene Jorsell:

skriven

Åh, vad trevligt!

2 Susann:

skriven

Japp Helene, det var riktigt trevligt. Men som jag skrev synd att det var så lite folk som kom.