Örebro del 2

Kommentera
Fredagen spatserade jag runt på lite olika håll, var förbi Behrn Arena och såg alla dessa fina arenor de har byggt upp där. Imponerande!


Fotbollsarenan


Kronblom vakade över arenan....


På min väg fram till Wadköping......





Wadköping:






Skolmuseum


Jag var tvungen att hälsa på hos Kronblom också, och allt var
precis som vanligt... :)



Gick igenom parken också, så makalöst vackert.




På väg hem till hotellet så råkade jag, av misstag (nåja), gå in i dansshopen, det blev en dyr historia kan jag meddela.
Fredagskvällen avslutades med 50 års jubileum, DIS Sverige 30 år och DIS-Norge 20 år, klart detta skulle firas.


Torill och Bengt hälsar oss välkomna

Vi fick höra ett fantastiskt bra föredrag av Arne Langeland som handlade om multimedia i släktforskningen.



Från Sverige var det ett litet skådespeleri med Charlotte Börjesson och Björn Johansson som faktiskt var lite småroligt.



Efter detta så var det dags för middag på hotellets festsal.


En aningens suddig bild, men vi hade enormt trevligt vid vårt bord.

Och efter middag och tal var det sikte mot baren, åtminstone för den norska delen. De flesta av oss svenskar, vi gick och la oss istället.......



Då var även fredagen avklarad, bara helgen kvar och det återkommer jag att berätta om i ett annat blogginlägg.