Sök gravsatta

En kommentar
Jag hörde ett rykte som sa att man var intresserad av att leta efter gravsatta personer i Sverige och då är det ju dags att skriva om det igen.

Jag har tidigare skrivit om cd skivan Begravda i Sverige, en cd skiva som inte är komplett på långa vägar men trots det ett bra hjälpmedel för att finna när släktingar blev begravda.
Det finns ett antal sidor på nätet som man kan söka efter gravsatta, sidor som inte kostar någonting, vilket i sig är lite ovanligt eftersom det är Sverige vi pratar om. Här brukar ju det mesta vara abonnemang på.

Länkar:

Göteborg

Stockholm

Landskrona


Och så kommer det tre olika söksidor, på varje sida står det vilken församling/förvalning som är med
Oftast vet man inte var personen är begravd, och då är det bara att söka på varje sida.
Det saknas ju en hel massa både på internet och på cd skivan Begravda i Sverige, men med lite tur kan man hitta något.

gravar.se

svenskagravar.se

Finngraven.se


Och så de två länkar när det gäller att söka dödsannonser.

Familjesidan.se

Fonus.se


Du som som vet om ytterligare sökbara sidor över gravsatta lämna gärna en kommentar om dessa, så jag kan ta med dom i min lista.
 
1 Carin Olofsson:

skriven

Hej,

Visserligen är det ingen sökbar databas, men mina sidor innehåller namnregister som är sökbart via webbläsarens sökfunktionen. Har dock inte så många personer med, eftersom det tar tid att forska på dem. :-)

Har gjort tre olika sidor om gravar, och den som är mest innehållsrik är den på http://www.hembygdshistoria.se/gravar/. Sidorna innehåller dock mestadels gravar i Kullabygden, nordvästra Skåne.