På tal om Norge.....

Kommentera
...så har man sin släktforskardag den 30 oktober.
Jag kommer att, som vanligt, befinna mig hos DIS Vestfold denna dag, brukar ju vara på Högskolan i Vestfold men i år det Tönsbergs bibliotek som gäller, kul med nya platser.

Programmet för Vestfold denna dag ser ut så här:

DIS-Vestfold Slektsforskerdagen på Tønsberg bibliotek kl. 10.00

Slektsforskerdag med stands og foredrag.


Kl. 10:00 Foredrag "Hvordan komme i gang med slektsforsking" ved John Ludvigsen
Kl. 11:30 Foredrag "Hvordan bruke et slektsprogram og registrere data" ved Frank Nordberg
Kl. 13:00 Foredrag "En arv som alle kan dele" ved Anette Holt fra Vita Veritas
Kl. 15:00 Foredrag "Om svensker som blir norske" ved Ulf Hansson fra Strømstad museum

Stands med demonstrasjon av kilder, slektsprogram med mer.
Finn dine svenske aner. (Det är här jag kommer in i bilden...)

Som vanligt vid sådana här tillfällen så kommer jag att ha fullt upp med att hjälpa alla som vill ha hjälp, så jag lär ju inte få med mig ett enda föredrag. Det är det enda som jag kan tycka är lite trist, men sån är det bara.