Släktforskardagarna 2012

4 kommentarer
I år det som bekant Norrköping som arrangerar årets släktforskardagar i augusti månad, jag brukar åka på dessa dagar men i år avstår jag faktiskt, känner att det inte ger mig så mycket.
Även om det är några böcker som jag är intresserad av att köpa men med lite tur kanske de finns på bokmässan i Göteborg annars får jag väl surt betala det dyra portot och frakten som släktforskarförbundet har.
Men visst porto och frakt blir ju ändå billigt mot vad resan skulle kosta mig till Norrköping.. :)

Men nästa år, då skall jag försöka ge mig iväg på släktforskardagarna, då är det nämligen Gävle som står som värd för hela detta spektakel. Känns som det kan bli några extra dagar i "Brynäslandet".

Länk till årets släktforskardagar hittar du här: Norrköping
 
1 Lasse Ericsson:

skriven

Hej!

var har du sett att det blir Gävle nästa år? Intressant för då har jag inte så långt att åka så då kanske man kan ta sig dit!

2 Sannes:

skriven

Hej Lasse!



Jag läste det på Rötters hemsida i slutet av juni månad.

3 Lasse Ericsson:

skriven

Hej!

Ok nu har jag hittat det. Tack!

4 Gunnar Klasson:

skriven

Sveriges järnvägsmuseum är absolut värt ett besök. Och så ligger ju Lantmäteriet i Gävle, men det kanske ingår i programmet?