Familjen i fokus

Kommentera
Den 23-24 mars är det ett seminarium på Bohusläns Museum i Uddevalla som handlar om resandefolket, temat är som rubriken antyder, Familjen i fokus.
Denna helgen öppnar även Bohusläns Museum den första fasta svenska utställningen om resandefolket, vidare ser jag att det är sex olika föredragshållare som kommer att vara på plats, även DIS Norge är där, dock kommer de inte att hålla något föredrag såvitt jag har förstått.

Preliminärt program för helgen finns att läsa här: Program
Hemsidan till Bohusläns Museum hittar du här: Museum
Den skandinaviska resandekartans hemsida finner du här: Resandekarta

Jag skulle väldigt gärna vilja vara med dessa dagar, men som det ser ut just nu har jag ingen som helst möjlighet till det. Trist!

Jag ser på hemsidorna att man hänvisar till några hotell i Uddevalla, dock har man inte tagit med det största hotellet, sen om det är det bästa vet jag inte men det är säkert dyrast.
Hotell Carlia ligger inte långt från Bohusläns Museum.

Länk till hotellet: Carlia