Släktforskningens Dag

Kommentera
Släktforskningens Dag är i år lördagen den 17 mars, jag har inga som helst möjligheter att fånga upp allt som händer denna dag runt om i Sverige.
Jag kommer undan för undan att skriva vad som händer allteftersom jag hittar något.
Ni släktforskningsföreningar som arrangerar hör gärna av Er vad som gäller hos Er så lägger jag ut det här på bloggen.

Uddevalla Släktforskare här öppet i sin lokal på Parkgatan 8A (i Uddevalla), där kommer det finnas ett antal personer som är mycket bra på släktforskningsprogrammet DISGEN, så har ni några funderingar på det så tar ni en tur dit.
Länk: Uddevalla Släktforskare

På Göteborgs Stadsmuseum är det släktforskningens dag både lördag och söndag, här kommer det vara ett antal föreningar som ställer ut och även föredrag kommer att hållas. Jag har dessvärre inte hittat några tider för de olika föredragen men jag antar att det kommer lite senare.

Länk: Affisch om släktforskningens dag

Länk: Göteborgs Stadsmuseum

I Skövde så är Skövde Släktforskarförening i Kulturhuset, dit kommer bland annat Bo Hazell att prata om resandefolket.

Länk: Skövde Släktforskarförening

I Halmstad är Hallands släktforskarföreningen på biblioteket, har man danska anor så skall man bege sig dit för att lyssna på föredrag.

Länk: Hallands Släktforskarförening

Programmet för Genealogiska Föreningen i Solna kommer jag att återkomma till.

Min medverkan under denna dag kommer i stort sett att vara obefintlig, den är nämligen vikt åt något mycket viktigare, fotboll. Men söndag kanske jag tar mig en tur till Göteborg, beror litegrann på vilka föredrag de har denna dag.