Böcker från Bohuslän

Kommentera
För ett par år sedan så sa jag till en styrelsemedlem i Bohusläns Hembygdsförbund att man borde ha en hemsida som talar om vilka böcker som finns utgivna för Bohuslän, det är mycket intressant för oss släktforskare och har Dalsland det så borde vi ha det också.
Det är på gång var svaret jag fick.

Månaderna gick och jag glömde faktiskt bort att jag haft det där samtalet med styrelsemedlemmen, men helt plötsligt förra vecka så läste jag på Uddevallabloggen.se att nu hade minsann Bohusläns Hembygdsförbund blivit klar med sin hemsida.
Fantastiskt bra, tänkte jag och kikade in på sidan.
På hemsidan har man enbart böcker som finns till försäljning alltså inte ett enda ord om alla de böcker som är utgivna men slutsålda. Lite trist tycker jag, men samtidigt kan jag förstå hur de har resonerat.

Länk: Bohuslänsk hembygdslitteratur

Jag skrev här ovan om Uddevallabloggen.se det är en blogg som jag tycker ni som är intresserad av Uddevalla skall kika in på med jämna mellanrum. Här får man reda på enormt mycket om Uddevallas historia och även om saker som händer i nutid.

På denna blogg fick jag även information om Digitalt Museum, mer om detta kan du läsa här: Digitalt Museum
Jag har suttit många timmar och sökt där tidigare, men nu verkar det som att det är utbyggt lite mer. Och så har det fått ett annat namn också. Digitalt Museum låter bra, riktigt bra tycker jag. :)