Släktforskningshelg

En kommentar
Det var fyra år sedan sist men i helgen var det dags att göra comeback på släktforskningsdagarna. Årets dagar ägde rum i Karlstad, så det tyckte jag var en lagom tur att ge sig ut på.
Årets tema var Migration – dåtid, nutid, framtid, vilket passade alldeles utmärkt med tanke på att Svenska Migrationscentret och Emiweb är i Karlstad.
Mässan var på Karlstad CCC, det var en fantastiskt fin anläggning och oerhört ljudvänlig för mig som har hörselproblem.
Trots att jag inte varit med på några år, så är allt sig likt. Det enda som skiljer år från år, är de lokala släktforskningsföreningarna, annars är det samma utställare varje år. :)
Det var i alla fall oerhört kul att träffa alla släktforskare igen, hoppas det inte dröjer fyra år till nästa gång.
I helgen bestämdes det att jag skall engagera mig i den norska släktforskardagen i slutet av oktober, det blir DIS-Østfold som jag kommer att besöka. Andra gången som jag besöker dom, det skall bli oerhört kul.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 


Är det någon som ser sig själv på bild och som inte vill vara med, kontakta mig så tar jag bort bilden.
 
 
1 Laila Christiansen:

skriven

Velkommen tilbake med bloggen dn!!! Det var kjempekos å se deg i helgen!!!